Siirry sisältöön

Verkatehdas ja Hämeenlinnan teatteri tiivistävät markkinointiyhteistyötä

Julkaistu 20.5.2024
Kuva Päivi Ryhtä

Markkinointitiimin tehokaksikko Emma Hinkka ja Jenni Ruotsalo. KUVA Päivi Ryhtä

Verkatehdas ja Hämeenlinnan teatteri ovat perustaneet yhteisen tiimin, joka vastaa kummankin toimijan markkinoinnista ja viestinnästä. Yhteisellä tekemisessä haetaan synergiaetuja ja mahdollistetaan toimijoiden myynnin tuki mahdollisimman ketterästi.

Konsernin markkinointitiimissä toimivat Verkatehtaan markkinointiasiantuntija Jenni Ruotsalo ja teatterin markkinointiasiantuntija Emma Hinkka. Tiimiä vahvistaa kesäkuun loppuun saakka markkinointiassistentti Päivi Ryhtä.

”Kummallakin toimijalla on omia yksilöllisiä markkinointitarpeita, joita kehitämme yhdessä ja luomme mahdollisimman hyvät edellytykset myynnin tukemiselle. Samalla voimme hyödyntää eri osapuolten osaamista ja saada kustannussäästöjä esimerkiksi ohjelmistoissa”, Jenni Ruotsalo kertoo.

Konsernin näkökulmasta markkinointiyhteistyöhön suhtaudutaan erittäin myönteisesti.

”On välttämätöntä nähdä ja näkyä yhdessä. Siksi on tärkeää, että myös tehdään ja ajatellaan yhdessä. Kaksi yhdessä on paljon enemmän kuin yksi plus yksi, ja yhteinen suunnittelu on paitsi tehokasta, auttaa käyttämään kummankin rajallisia resursseja viisaasti ja painopisteitä tarpeen mukaan siirrellen”, sanoo toimitusjohtaja Janne Auvinen.

Kokeneiden osaajien tiimi

Verkatehtaan markkinointiasiantuntijana työskentelevä Jenni Ruotsalo aloitti tehtävässään toukokuussa 2023. Hän vastaa Verkatehdas-konsernin markkinoinnin ja viestinnän päivittäisestä työstä sekä kehittämisestä. Jenni toimii myös markkinointiassistentin esihenkilönä sekä konsernin markkinointitiimin vetäjänä. Jennillä on pitkä kokemus tapahtumaliiketoiminnasta, sisällöntuotannosta sekä markkinoinnin ja viestinnän strategisesta kehittämisestä.

Hämeenlinnan Teatterin markkinointiasiantuntijana toimiva Emma Hinkka aloitti tehtävässään huhtikuussa 2024. Kauppatieteiden maisteriksi valmistuneella Emmalla on monipuolinen kokemus erilaisista markkinoinnin ja myynnin tehtävistä ja aiemmissa tehtävissään hän on vastannut muun muassa sosiaalisen median markkinointistrategian luomisesta, sisällöntuotannosta ja markkinoinnin kehittämisestä. Teatteriala on Emmalle entuudestaan tuttu, sillä hän on työskennellyt eri teattereissa aiemmin, minkä lisäksi hänen pro gradu -tutkielmansa käsitteli teatteria.