Siirry sisältöön

Vanaja-sali loi Kasva ja kansainvälisty -tapahtuman juhlavuodelle arvoisensa ympäristön

Julkaistu 31.5.2022
Kuvat Oskari Raunio, Tommi Tervapuro, Anastasia Kanervisto

Tapahtumajärjestelyt toimivat joustavasti ja sujuvasti, kun Kanta-Hämeen suurin kasvu- ja kansainvälistymistapahtuma järjestettiin Verkatehtaalla jo kymmenettä kertaa. Päivä sisälsi valtavan tietopaketin kasvusta ja kansainvälistymisestä, sekä tarjosi mahdollisuuden verkostoitua alan toimijoiden kanssa.

Kanta-Hämeen suurin kasvu- ja kansainvälistymistapahtuma keräsi aiheesta kiinnostuneet Verkatehtaalle 31. maaliskuuta 2022. Kasva ja kansainvälisty on järjestetty nyt jo kymmenen kertaa, useimmiten Verkatehtaan Kehräämössä. Tällä kertaa Vanaja-sali tarjosi juhlavuoden tapahtumalle upeat puitteet.

”Vanaja-sali loi juhlatapahtumalle arvoisensa ympäristön”, kertoo Linnan Kehityksen hankepäällikkö Anastasia Kanervisto. Kasva ja kansainvälisty on usean paikallisen toimijan yhteinen ponnistus: Linnan Kehityksen ja Hämeen kauppakamarin lisäksi tapahtumassa oli vahvasti mukana myös koko Team Finland Häme -verkosto.

Yritysten tarpeeseen syntynyt tapahtuma

Kasva ja kansainvälisty on yritysten tarpeiden pohjalta syntynyt tapahtuma. Ohjelman kulmakivinä toimivat yritysten kasvutarinat, tietouden levittäminen yritysrahoituksesta sekä mahdollisuudet verkostoitua ja vaihtaa kuulumisia asiantuntijoiden ja muiden yrittäjien kanssa.

Vuoden 2022 tapahtumassa puhuja- ja aihekattaus olikin erittäin laaja, ja ohjelmaa riitti aikaisesta aamusta alkaen. Aamu- ja iltapäivän sessioiden jälkeen Ravintola Verkatehtaan tiloissa pidettiin vielä verkostoitumistilaisuus, joka jatkui alkuiltaan asti.

Päivän aiheina olivat muun muassa yrityksen kasvun rahoitusratkaisut, Euroopan innovaatiorahasto, eurooppalaiset tki-ohjelmat sekä mahdollisuudet ja työkalut Saksan markkinoilla. Mielenkiintoisia yritystarinoita jakoivat Antti Luukkanen (Liikkuva Suomi), Janne Sokajärvi (Jospak Oy), Topi Paananen (Peikko Group Oy) sekä tilaisuuden pääpuhuja, HappyOrNot Oy:n Heikki Väänänen.

Tapahtuman ohjelmaan saatiin myös varsin nopealla aikataululla lisättyä erittäin ajankohtainen paneelikeskustelu aiheesta Ukrainan sota ja elinkeinoelämä. Kertauksen koko päivän ohjelmasta löydät täältä.

Joustavat tilaratkaisut sujuvoittivat tapahtuman kulkua

Ketterän ohjelman lisäksi myös tapahtumatilojen käytön osalta tehtiin joustavia ratkaisuja. Aamupäivän ohjelma oli suunniteltu sijoittuvaksi Verkatehtaan Kokoushuone 1:een, iltapäivän ohjelma Vanaja-saliin ja verkostoitumistilaisuus Ravintola Verkatehtaan tiloihin. Aamupäivän osallistujamäärä oli kuitenkin sen verran suuri, että Kokoushuone 1 olisi jäänyt hieman ahtaaksi.

Tämän takia tehtiinkin ripeä ratkaisu siirtää myös aamupäivän ohjelma Vanaja-saliin. ”Tapahtumamme meni hienosti. Tekniikka ja tilat olivat hyvin onnistuneita. Valaistus, musiikki ja tekniikka toimivat moitteettomasti”, Kanervisto kommentoi tiloja ja teknisiä ratkaisuja.

Tapahtumassa oli puhujavieraita runsaasti ja ohjelma oli hyvin tiivis. Tapahtuman tuotanto vaatikin tarkkaa etukäteisuunnittelua ja aikataulutusta. ”Tapahtuman suunnittelu oli Verkatehtaan kanssa mutkatonta ja saimme monen ammattilaisen näkökulman prosessin edetessä. Tämä helpotti järjestäjän työtä ja päätöksentekoa”, Kanervisto kertoo suunnittelutyön osuudesta.

”Ruokatarjoilut olivat hyvin onnistuneita ja palvelu erittäin ystävällistä. Kiitos paljon Verkatehtaalle sujuvista ja ammattitaitoisista järjestelyistä!” Kanervisto tiivistää.

Lue lisää koulutusten ja seminaarien järjestämisestä Verkatehtaalla.

Janne Sokajärvi kertoi Jospak Oy:n tarinan kasvusta ja rohkeudesta. Kuva: Tommi Tervapuro.

Tärkeä osa tapahtumaa oli verkostoituminen ja kuulumisten vaihtaminen asiantuntijoiden ja muiden yrittäjien kanssa. Kuva: Anastasia Kanervisto.

Paneelikeskustelun aihe oli erittäin ajankohtainen, eli Ukrainan sota ja elinkeinoelämä. Kuva: Tommi Tervapuro

Tapahtumaa järjestämässä?
Anna meidän auttaa.

”Verkatehdas on laadukas yhdistelmä toimivia tiloja ja intohimoista tapahtumaosaamista. Toteutamme parhaimmat järjestelyt ja autamme sinua saavuttamaan tilaisuutesi tavoitteet.”

Rita Kujanpää, myyntipäällikkö
+358 40 868 2158
rita.kujanpaa@verkatehdas.fi

Desire Lindell-Hautala, myynti- ja tapahtumakoordinaattori
+358 50 595 6704
desire.lindell-hautala@verkatehdas.fi

Rita Kujanpää
Desire Lindell-Hautala

Lisää asiakastarinoita

Kanta-Hämeen hyvinvointialueen aluevaltuusto kokoontui kevään aikana kahdesti Verkatehtaalla. Tapahtumien suunnittelu eteni yhdessä Verkatehtaan asiantuntijoiden kanssa mutkattomasti. ”Saimme joustavaa palvelua ja kaikki toimi hyvin, vaikka suunnitelmamme ja tarpeemme muuttuivat matkalla”, kertaa Kanta-Hämeen hyvinvointialueen valmistelutoimiston viestintäpäällikkö Suvi Turunen.
09.05.2022
Hämeenlinna koordinoi Kanta-Hämeen Oikeus oppia -hanketta, joka kuuluu Opetus- ja kulttuuriministeriön kaksivuotiseen Oikeus oppia -ohjelmaan. Alkuvuodesta 2022 hankkeen tiimoilta syntyi tarve työpajojen järjestämiseen hieman eri kokoisille, noin 5–30-henkisille, työryhmille. Tekstissä asiakkaamme kertoo, miten työpajojen järjestäminen Verkatehtaalla on sujunut ja miten työpajoissa on hyödynnetty kokoustilojamme.
25.03.2022
aupunginjohtajaehdokkaiden Haastattelutilaisuus Vanaja-salissa, Verkatehdas 2021
Kun Hämeenlinnan kaupunginjohtaja Timo Kenakkala kertoi jäävänsä eläkkeelle, alkoi uuden kaupunginjohtajan rekrytointi. Prosessi huipentui toukokuussa 2021 Vanaja-salin lavalla, kun uudet kaupunginjohtajaehdokkaat Aija Tuimala ja Olli-Poika Parviainen esittäytyivät hämeenlinnalaisille. Esittely- ja haastattelutilaisuus striimattiin kaupunkilaisille suorana.
19.11.2021